Είναι γνωστό πως το Δημοτικό σχολείο συνεχίζει πιο οργανωμένα την εκπαίδευση που ξεκινά χαλαρά στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Γνωρίζουμε επίσης ότι η γνώση είναι η κινητήρια δύναμη μιας σύγχρονης κοινωνίας και ότι η σωστή χρήση και διαχείρισή της προϋποθέτει ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
Γι’ αυτό το σχολείο, πέρα από τον κοινωνικοποιητικό του ρόλο έχει σαν αποστολή την αυτονόμηση των μαθητών όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και στην ανακάλυψη της γνώσης, δηλαδή αυτό που επιτάσσουν οι επιστήμες της Σύγχρονης Αγωγής: «να μάθει τους μαθητές να μαθαίνουν και να διαχειρίζονται σωστά και ανάλογα με τις ανάγκες τους τη γνώση».
Το Δημοτικό μας σχολείο είναι ένα σύγχρονο σχολείο, ένα σχολείο ζωής, σχολείο που βασίζει τη λειτουργία του στην ίδια τη ζωή, που έχει διάπλατα τις πόρτες του προς τη ζωή, σχολείο που προετοιμάζει το άτομο για τη ζωή.
Γι’ αυτό κάθε ενέργεια και δραστηριότητα στοχεύει να δώσει στους μαθητές του όλα εκείνα τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν όχι μόνο να ενταχτούν αβίαστα στην σύγχρονη κοινωνία αλλά να παίξουν και πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικοδόμηση του μέλλοντός της.
Έτσι το συνολικό πρόγραμμα του Σχολείου είναι προσανατολισμένο στις θέσεις αυτές και στοχεύει στην ολόπλευρη καλλιέργεια της προσωπικότητας των μαθητών που αγκαλιάζει πνεύμα και ψυχή, γνώση και συναίσθημα.
Πιο συγκεκριμένα στοχεύει:
• Στην καλλιέργεια ολόπλευρων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, ικανών να προσαρμόζονται στα συνεχώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά δεδομένα, να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή και να την καθορίζουν.
• Στην καλλιέργεια της παρατηρητικότητας και της ερευνητικής διάθεσης που υπαγορεύει η αρχή της βιωματικής μάθησης που οδηγεί αλυσιδωτά στην ουσιατική γνώση και στον εμπλουτισμό των γνωστικών σχημάτων.
• Στην καλλιέργεια στρατηγικών μάθησης, της κριτικής σκέψης και δημιουρ-γικής φαντασίας.
• Στην καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη συνεργατικού και συλλογικού πνεύματος.
• Στη γνώση των πνευματικών και σωματικών ικανοτήτων των μαθητών, στην ενίσχυση της αυτοαντίληψης, στη βίωση της χαράς της δημιουργίας που οδηγεί στην ψυχική ευφορία.
Επισκέψεις
Η ολοκλήρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων αλλά και η υλοποίηση πρόσθετων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν σχέση με το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική ιστορία, την υγεία και την κατανάλωση (Αγωγή Υγείας και Καταναλωτή) απαιτούν πολλές φορές την έρευνα πεδίου και εξειδικευμένη πληροφόρηση, η οποία επιτυγχάνεται με τις επισκέψεις σε διαφόρους χώρους (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, τόποι ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, Υπηρεσίες, καταστήματα, εργοστάσια κλπ.).
Έτσι οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το φυσικό, τεχνητό και κοινωνικό περιβάλλον και βιώνουν την πραγματικότητα της ζωής σε όλο της το μεγαλείο. Παρατηρούν, προβληματίζονται, ρωτούν, παίρνουν συνεντεύξεις και βρίσκουν όλα εκείνα τα απαραίτητα για τη διεκπεραίωση των σχεδίων εργασίας (projects) στοιχεία.
Εκδηλώσεις
Τόσο οι γιορτές (εθνικές και θρησκευτικές) όσο και η ενασχόληση με τα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν ενεργητικά σε διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις αφού καλούνται να υποδυθούν ρόλους σε θεατρικές παραστάσεις και σε θεατρικά δρώμενα, να χορέψουν παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς και να εκθέσουν τα έργα τους σε διάφορες εκθέσεις εντός και εκτός του Σχολείου. Το σημαντικότερο είναι ότι τα κείμενα των έργων τα γράφουν οι ίδιοι μαθητές κατά την υλοποίηση των ανωτέρω αναφερόμενων προγραμμάτων.
Εκτός από τις ανωτέρω εκδηλώσεις, οι μαθητές μας, εκμεταλλευόμενοι τόσο τις αθλητικές εγκαταστάσεις όσο και τη φιλοσοφία του Σχολείου μας για τον Αθλητισμό, συμμετέχουν με εξαιρετικά αποτελέσματα σε αθλητικές διοργανώσεις διάφορων συλλόγων και φορέων και σε σχολικούς αθλητικούς αγώνες