Η διδακτική μεθοδολογία στηρίζεται στην παιδαγωγική αρχή της ανακάλυψης και εποικοδόμησης της γνώσης που θέλει τους μαθητές ενεργά και δρώντα πρόσωπα κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Τίποτε δεν προσφέρεται παθητικά.
Οι μαθητές ανακαλύπτουν και κατακτούν τη γνώση είτε ατομικά είτε ομαδικά μέσα από μια άκρως ενεργητική και ερευνητική διαδικασία που περιλαμβάνει ποικίλες ανακαλυπτικές δραστηριότητες που απαιτούν ενεργοποίηση των ανώτερων πνευματικών λειτουργιών.
Οι διαθεματικές δραστηριότητες και οι διεπιστημονικές διασυνδέσεις των ενοτήτων κάθε γνωστικού αντικειμένου βοηθούν στην παραγωγή σφαιρικής και ουσιαστικής γνώσης, η οποία έτσι παγιώνεται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην επίλυση προβλημάτων.
Κάθε μάθημα, κάθε ώρα διδασκαλίας μετατρέπει την τάξη σ’ ένα οργανωμένο εργαστήριο ζωής:
• Στη Γλώσσα η τάξη γίνεται ένα πραγματικό γλωσσικό εργαστήρι καλλιέργειας της γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών. Εκεί οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους μελετούν, αναλύουν, επεξεργάζονται και συνθέτουν ποικίλα κείμενα που εκπροσωπούν κάθε τομέα ζωής, κάθε γλωσσικό επίπεδο, εκμεταλλεύονται τη δημιουργική δύναμη της γλώσσας για να παράγουν λόγο, γραπτό και προφορικό, να δημιουργήσουν ευρύτατο ενεργητικό λεξιλόγιο, να γίνουν σωστοί ομιλητές, συνομιλητές και ακροατές και να γνωρίσουν το μεγαλείο της Ελληνικής Γλώσσας και του γλωσσικού μας συστήματος.
• Στα Μαθηματικά με τις βιωματικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες, η τάξη μετατρέπεται σε εργαστήριο μαθηματικής σκέψης, οι μαθητές μαθαίνουν να χειρίζονται τους αριθμούς, να λύνουν προβλήματα και να προτείνουν προβλήματα προς λύση και να παράγουν μαθηματική γνώση για να τη χρησιμοποιήσουν στα πλαίσια της ίδιας της ζωής.
• Στις Φυσικές Επιστήμες οι μαθητές εντός και εκτός αίθουσας παρατηρούν, υποθέτουν, ερευνούν, πειραματίζονται, ενεργούν σα μικροί επιστήμονες, ανακαλύπτουν τους φυσικούς νόμους και προσπαθούν να αντιληφθούν τη ζωή και τον κόσμο.
• Στη Μελέτη περιβάλλοντος, αυτό το πολυμάθημα του Δημοτικού σχολείου, οι μικρότεροι μαθητές μαθαίνουν να παρατηρούν, να μελετούν, να εκφράζουν απόψεις, να μαθαίνουν έννοιες, να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε πολλά θέματα και να συγκροτούν πιο σύνθετα γνωστικά σχήματα.
• Στην Ιστορία οι μαθητές γίνονται ιστορικοί ερευνητές, ανακαλύπτουν την ιστορική γνώση και ξαναγράφουν την Ιστορία μέσα από τις προτεινόμενες από τα εγχειρίδια πηγές και την προσωπική έρευνα. Έτσι καλλιεργείται η ιστορική σκέψη, η εθνική ιστορική συνείδηση, η αγάπη προς την ελευθερία και την πατρίδα τους αλλά και ο σεβασμός κάθε άλλης πατρίδας και κάθε άλλης εθνικής ταυτότητας, το πνεύμα συμφιλίωσης και συνεργασίας με τους άλλους λαούς.
• Στα Θρησκευτικά που θεωρούνται ισότιμο μάθημα με τα υπόλοιπα, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τα «πιστεύω» της Ορθοδοξίας μας, τη ζωή των αγίων και τους αγώνες τους. Το μάθημα αυτό δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να το βιώσουν όχι σαν ανιαρή θεωρία αλλά σαν πράξη που είναι δεμένη με τη ζωή και τους μαθητές προσπαθούν να βρουν απαντήσεις στα θέματα της προσευχής, της νηστείας, του θεσμού της οικογένειας, της αγάπης.
• Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή οι μαθητές μυούνται στους κανόνες της κοινωνικής ζωής, της Δημοκρατίας, της πειθαρχίας, στο σεβασμό του περιβάλλοντος, της ανθρώπινης ύπαρξης, των ιδιαιτεροτήτων και της διαφορετικότητας, αναπτύσσουν το φιλειρηνικό και συνεργατικό πνεύμα και τη διαλλακτικότητα, απαραίτητα στοιχεία για την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, την αρμονική συμβίωση και την ατομική και κοινωνική πρόοδο.
• Στην Πληροφορική οι μαθητές εισάγονται στις Νέες Τεχνολογίες και στη χρήση του Η/Υ (Internet, Word, E-mail κλπ.). Ο Η/Υ γίνεται ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του Εκπαιδευτικού και των μαθητών για τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων, γιατί καθιστά δυνατή κατά βούληση την πρόσβαση στη γνώση και την πληροφορία.
• Στα καλλιτεχνικά μαθήματα (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Χορό κλπ.) οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν με κάθε τρόπο και να αναδείξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ταλέντα τους.
• Στις ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Αγγλικά) οι τάξεις χωρίζονται σε μικρά τμήματα για να είναι η διδασκαλία πιο λειτουργική και αποτελεσματική. Έτσι οι μαθητές έχουν το αναγκαίο χρόνο για συζήτηση των θεμάτων, για παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου και αφομοίωση της προς εκμάθηση ύλης.