nhpia banner

Το Νηπιαγωγείο αποτελεί τη θεμελιώδη βαθμίδα εκπαίδευσης με στόχο την ολόπλευρη καλλιέργεια της προσωπικότητας των νηπίων...  Περισσότερα

dimotiko banner

Το Δημοτικό σχολείο συνεχίζει πιο οργανωμένα την εκπαίδευση που ξεκινά χαλαρά στο χώρο του Νηπιαγωγείου...  Περισσότερα

lykeio banner

Το Γυμνάσιο συνεχίζει και το Λύκειο ολοκληρώνει τους εκπαιδευτικούς στόχους στον απαιτητικό χώρο της εκπαίδευσης...  Περισσότερα

Κατηγορία: Γυμνάσιο

Οι μαθητές της Α΄γυμνασίου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας παρουσίασαν την Παρασκευή 7 Μαρτίου, τις εργασίες που εκπόνησαν στο Α΄& Β΄τρίμηνο, στα πλαίσια των Βιωματικών Δράσεων «Σχολική και Κοινωνική Ζωή».

 

Οι Βιωματικές Δράσεις, ως εκπαιδευτική καινοτομία, αποτελούν διακριτή μονάδα του Προγράμματος Σπουδών και του Ωρολογίου Προγράμματος και κινούνται στην ίδια παιδαγωγική φιλοσοφία με τις Ερευνητικές Εργασίες του Λυκείου, η οποία προωθεί τη βιωματική, συνεργατική και διερευνητική μάθηση.

Σκοπός των Βιωματικών Δράσεων είναι, να βοηθήσουν τους μαθητές, να αναπτύξουν τις αναγκαίες στάσεις και κοινωνικές ικανότητες που απαιτεί η αυτορρυθμιζόμενη μάθηση ("μαθαίνω πώς να μαθαίνω"), να αξιοποιήσουν παλιές και νέες εμπειρίες, για να κατανοήσουν σε βάθος τα θέματα που μελετούν και να αξιοποιήσουν τις νέες στάσεις, γνώσεις και ικανότητες.

Οι μαθητές στο α΄τρίμηνο ασχολήθηκαν με το σχέδιο εργασίας «Ζούμε μαζί…». Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε με σκοπό την εμπλοκή τους στην διαδικασία της έρευνας, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος που ζουν είναι αποτέλεσμα της εξελικτικής πορείας τους και της συναναστροφής τους με άτομα του σχολικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.

Το συγκεκριμένο θέμα τους βοήθησε να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αναπτύξουν επικοινωνιακές σχέσεις με τους συμμαθητές τους. Με την έρευνα, τη συζήτηση και την ομαδοσυνεργατικότητα, δόθηκε στους μαθητές το έναυσμα να σκεφτούν, να κατανοήσουν, να επιλύσουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη σχολική και καθημερινή τους ζωή και να διαχειριστούν καλύτερα τα συναισθήματα τους.

Ειδικότερα ασχολήθηκαν με τα ερευνητικά θέματα: «Ατομική ταυτότητα και ετερότητα», «Διαπροσωπικές σχέσεις», «Διαχειρίζομαι τις συγκρούσεις». Μοιράστηκαν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις εμπειρίες τους. Αναφέρθηκαν στην αξία της φιλίας, της επικοινωνίας και του διαλόγου. Ανήρτησαν κολάζ με τα καλλιτεχνικά τους δημιουργήματα και συνθήματα αγάπης, συγνώμης, φιλίας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας (6 Μαρτίου), και με συνθήματα «Όχι στη βία, ναι στη φιλία», «Μίλα, μη φοβάσαι» πρόβαλλαν τις εργασίες τους και βίντεο κατά της σχολικής βίας. Αναφέρθηκαν στο φαινόμενο του εκφοβισμού, με ποιες μορφές εκδηλώνεται και πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν οι μαθητές τέτοια φαινόμενα. Έπειτα παρουσίασαν το σχέδιο εργασίας του β΄τριμήνου ««Το σχολείο ως κοινότητα: «Ζούμε μαζί και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο».

Οι δράσεις που ανέπτυξαν με αφορμή το επιλεγόμενο θέμα, βοήθησαν τους μαθητές να αποκτήσουν αίσθηση του «ανήκειν» στη σχολική κοινότητα, έμαθαν να τηρούν κανόνες του σχολείου και κατ’ επέκταση και του κοινωνικού τους περιβάλλοντος.

Τα επιμέρους ερευνητικά θέματα: «Ένα σχολείο ζωής….. μικρή, μεγάλη, μεγαλύτερη …ομάδα», «Ανάληψη ενεργής δράσης στο χώρο του σχολείου», «Σχολείο και διαδίκτυο -Ασφάλεια διαδικτύου» και τα συμπεράσματα που παρουσίασαν οι μαθητές διαφωτίζοντας το ακροατήριο, αποτέλεσαν πηγή βαθύτερης μελέτης και προβληματισμού.

Αναφέρθηκαν στη δύναμη της ομάδας και με το σύνθημα «η ομάδα στηρίζει, φροντίζει, νοιάζεται» ανέπτυξαν τις δράσεις τους στη σχολική κοινότητα. Ανανέωσαν το θεσμό της ανακύκλωσης και ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για τη σημασία της ανακύκλωσης με συλλογή εικόνων, συνθημάτων και poster.

Με το ερευνητικό θέμα «Σχολείο και διαδίκτυο» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προσωπικών Δεδομένων (28 Ιανουαρίου) και την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στις 11 Φεβρουαρίου, οι μαθητές ενημέρωσαν τη σχολική κοινότητα παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας τους για τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα:

• Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα, ποιους κινδύνους διατρέχουμε, όταν δημοσιεύουμε τα δεδομένα αυτά, πώς πρέπει να προστατεύουμε την ιδιωτική μας ζωή.

• Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της κοινωνικής δικτύωσης, ο εθισμός στο διαδίκτυο, συμβουλές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Επίσης πρόβαλλαν βίντεο από την ιστοσελίδα saferinternet και από άλλους ιστότοπους και εκτύπωσαν τον οδηγό «Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου - συνοπτικός οδηγός για τους μαθητές» και τον τοποθέτησαν σε κάθε τάξη του σχολείου.

Τέλος έστειλαν με χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και με τη βοήθεια της καθηγήτριάς τους κ. Σπελέτα, τον οδηγό σε όλους τους μαθητές του σχολείου καθώς και τον οδηγό «Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου - συνοπτικός οδηγός για γονείς» στους γονείς των μαθητών. Οι εργασίες έχουν αναρτηθεί στην κατηγορία Γυμνάσιο--> Βιωματικές Δράσεις.

Οι μαθητές της Α΄γυμνασίου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας Ι.Σαφαρίκα – Ι. Μπαρμπαρούση ευχαριστούν όλους τους μαθητές του σχολείου, το σύλλογο Διδασκόντων και τους Διευθυντές για την στήριξη που τους παρείχαν καθόλη την διάρκεια των εργασιών τους και υπόσχονται να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο και στο μέλλον.

78625086
Επισκέπτες σήμερα
Επισκέπτες χθες
4428
17481

Από το 2003 ξεκινήσαμε με όραμα να παρέχουμε σε αυτόν τον τόπο κάτι καλύτερο στο χώρο της εκπαίδευσης. Με εξαιρετικούς καθηγητές, σύγχρονες υποδομές και με στόχο μία παιδεία μοναδική, αλλά και προσιτή σε όλους, προσπαθούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μαθητών και γονιών. Η εμπιστοσύνη που μας δείξατε είναι δέσμευση να συνεχίσουμε... Περισσότερα

info